سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه نویسی

نحوه شروع برنامه نویسی:

همیشه مهم ترین چالش برای ما در هنگام ورود به یک شغل یا حرفه جدید این است که چگونه این شغل را شروع کنیم. مثلا از کجا شروع کنم؟ یا کدام یک از گزینه های موجود را انتخاب کنید و کدام را اجتناب کنید؟ چگونه مطمئن شویم که انتخاب ما درست و بهترین انتخاب است؟ برای انتخاب خودمان چه معیارهایی را تعیین کرده ایم؟ مطمئناً این سؤال که در انتخاب خود چه معیارهایی را در نظر گرفته ایم، اساسی ترین سؤال برای شروع برنامه نویسی خواهد بود.

 

تمام سوالات مطرح شده در بالا هنگام شروع یک فعالیت جدید و حتی برای انجام ساده ترین کارهای روزانه استفاده می شود. مثلاً وقتی آشپزی می کنیم به این فکر می کنیم که کدام غذا را برای شام بیشتر دوست داریم یا کدام غذا سریعتر آماده می شود؟ اولین نکته برای پاسخ به همه این سوالات، انتخاب معیارهای مناسب است. مثلا معیار ما برای انتخاب زمان شام، سلیقه یا رژیم است؟

 

معیارهای ورود به دنیای برنامه نویسی:

ورود به دنیای برنامه نویسی پر از چالش های پیش بینی نشده و سردرگمی بی پایان است.چرا؟ زیرا دنیای آموزش برنامه نویسی رشته کوچکی با محتوای محدود نیست. بلکه دنیایی عظیم با هزاران رشته و حوزه فعالیت است که محتوای آن هیچ محدودیتی نخواهد داشت. بنابراین، اگر شنا را یاد نگرفته اید، هرگز به اقیانوس پر از کوسه های درنده نپرید.

حال سوال این است که چگونه بهترین رشته را برای شروع برنامه نویسی انتخاب کنیم؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. کافی است معیارهای مهم ورود به دنیای برنامه نویسی را یاد بگیرید و بر اساس این معیارها بهترین رشته را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. معیارهایی مانند بازار کار، میزان تقاضا، میزان سختی و زمان لازم برای یادگیری، جمعیت جامعه برنامه نویسی در رشته مورد نظر و حتی سخت افزار مورد نیاز برای کار در آن زمینه.

 

یادگیری اصول اولیه برنامه نویسی و انتخاب رشته فعالیت مناسب از یادگیری خود زبان برنامه نویسی مهمتر و حیاتی خواهد بود. انتخاب کادر اشتباه باعث کاهش بازخورد شما به دلیل عدم علاقه و پشیمانی در آینده می شود. پس اگر از صفر به دنبال آموزش برنامه نویسی هستید، قطعا این دوره برای نیازها و اهداف شما مناسب است.زیرا مرحله صفر برنامه نویسی یادگیری مفاهیم این دوره و انتخاب رشته مناسب خواهد بود.

 

انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی:

بیان یک زبان به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی کاری غیر تخصصی و کاملا اشتباه است. زیرا هر یک از زبان های برنامه نویسی برای استفاده در مناطق خاصی طراحی و پیاده سازی شده اند. برای مثال می توان به زبان های گفتاری اشاره کرد. مثلا آلمانی بهترین زبان دنیا نیست. اما آلمانی بهترین زبان برای مهاجرت به آلمان و صحبت با مردم این کشور خواهد بود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که هر یک از زبان های برنامه نویسی در مکان و زمان مناسب خود بهترین خواهند بود. البته توجه داشته باشید که اگرچه یک زبان را نمی توان به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی دنیا معرفی کرد. اما با مطالعه این دوره می توانید بهترین زبان برنامه نویسی و رشته را با توجه به نیاز و اهداف خود انتخاب کنید.

آنچه در دوره مقدماتی برنامه نویسی یاد می گیرید:

در دوره مقدماتی آموزش پایتون به تمامی مباحثی که پیش نیاز ورود به دنیای برنامه نویسی محسوب می شوند می پردازیم. موضوعاتی مانند دلایل استفاده از زبان های برنامه نویسی، بهترین زبان های برنامه نویسی موجود در بازار، تفاوت زبان های کامپایلر و مفسر، زبان ماشین و اهمیت آن و بازار کار در زمینه های مختلف برنامه نویسی.البته برای انتخاب بهترین رشته، دانستن تمامی موارد ذکر شده حیاتی خواهد بود.

در روند شروع  برنامه نویسی، پس از بررسی ساختار زبان ها و نامگذاری زبان های برنامه نویسی مختلف، به سراغ بازار کار و زمینه های کاربردی خواهیم رفت. شاید یکی از مهمترین معیارها برای شما بازار کار در رشته مورد نظر و میزان درآمد دریافتی از آن باشد. بنابراین در این دوره آموزشی به بررسی و بررسی بازار کار در زمینه های مختلف برنامه نویسی در ایران و کشورهای معروف خارجی می پردازیم.

سوال بسیار اساسی دیگری که پیش روی شما پیش می آید، پیش نیازهای شروع برنامه نویسی است. یعنی اگر فردی تصمیم به یادگیری برنامه نویسی اندروید یا وب سایت داشته باشد، چه ابزارها و الزاماتی را برای شروع باید فراهم کند؟ یا سیستم کامپیوتری برنامه نویس موبایل یا طراح وب سایت باید چه مشخصات سخت افزاری داشته باشد؟

 

هدف این دوره:

هدف از این دوره آشنایی شما با حوزه های مختلف برنامه نویسی و اهمیت و کاربرد هر کدام است. در این دوره شما سعی می کنید کاربرد هر یک از زمینه های موجود را درک کنید و با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.علاوه بر موارد ذکر شده، پیش نیازهای لازم برای ورود به دنیای برنامه نویسی نیز برای شما درج می شود. پس هدف ما انتخاب درست و اصولی برای ورود به دنیای برنامه نویسی است. انتخابی که در آینده پشیمان نخواهید شد.

 

این دوره برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که فقط می خواهند برنامه نویسی یاد بگیرند.

افرادی که به برنامه نویسی علاقه دارند.

کاربرانی که دانش کمی از برنامه نویسی دارند و قصد افزایش دانش خود را دارند.

افرادی که در انتخاب رشته برنامه نویسی مناسب تردید دارند.

کسانی که به دنبال حوزه های برنامه نویسی با درآمد بالا و بازار کار ثابت هستند.

حتی افرادی که قصد مهاجرت دارند و بهترین شرایط را برای مهاجرت می خواهند.

 

پیش نیاز دوره:

این دوره پیش نیاز تمامی رشته های برنامه نویسی محسوب می شود. بنابراین هیچ پیش نیازی برای این دوره وجود ندارد و می توانید همین الان دوره را به صورت رایگان دریافت کنید و مسیر آینده خود را در دنیای برنامه نویسی مشخص کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر یک قدم با ورود به دنیای برنامه نویسی فاصله دارید.گامی حیاتی و مهم که می تواند آینده شما را تغییر دهد.

 

سرفصل های دوره:

دلیل استفاده از زبان های برنامه نویسی

دلایل تنوع گسترده زبان های برنامه نویسی

زبان ماشین و معنای آن

طبقه بندی زبان های برنامه نویسی

تفاوت بین زبان های کامپایلر و مترجم

اهمیت استفاده از محیط های توسعه یکپارچه یا IDE ها

حوزه های مختلف برنامه نویسی

زبان های مورد استفاده در هر زمینه برنامه نویسی

کاربرد و اجرای هر یک از زمینه های برنامه

بازار کار در زبان های برنامه نویسی و زمینه های مختلف

سخت افزار مورد نیاز برای شروع برنامه نویسی در هر زمینه ای

بهترین زبان های برنامه نویسی در ایران

بهترین زمینه ها برای برنامه نویسی مهاجرت به خارج از کشور

برنامه نویسی سطح بالاتر برای هوش مصنوعی یا اینترنت اشیا.