سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع سقف کاذب

این روزها اکثر سایت ها سقف های کاذب زیادی دارند، سقفی که به عنوان پوسته ای در زیر سقف اول خانه عمل می کند و کانال ها و تاسیسات فنی را می پوشاند. در واقع می توان گفت اولین پتو و زیبایی مزیت اصلی استفاده از انواع سقف های کاذب است که نگرانی از عوامل پوشش دهی و صرفه جویی در زیر سقف اصلی را از بین می برد. سقف کاذب انواع مختلفی نیز در بازار وجود دارد که بسته به خدمات خود می توانید آنها را تهیه کنید.

از دیگر دلایل استفاده از سقف کاذب می توان به کاهش روغن، کاهش صدا و دما، آکوستیک، روشنایی کافی، چرخش ناحیه و ترک خوردگی اشاره کرد.

سقف های کاذب دارای دو قسمت اصلی می باشند که قسمت اول شبکه فلزی متصل به سقف اول و قسمت دوم دارای صفحات فلزی می باشد.

  

چه کسی برای اولین بار از سقف کاذب استفاده کرد؟

ژاپنی ها برای اولین بار از سال های 1337 تا 1573 در اوایل دوره موروماشی استفاده از سقف کاذب را آغاز کردند. سپس، در سال 1596، انگلیسی ها از سقف های کاذب زیادی برای علامت گذاری صحنه تئاتر استفاده کردند.

اما آمریکایی‌ها سرانجام در سال 1919 آن را ثبت کردند. کاشی‌های فروریخته در اصل سقف‌های کاذب را می‌ساختند و هیچ راه آسانی برای دسترسی به سقف و مصالح زیر آن برای تعمیر وجود نداشت، جز اینکه کل سقف باز شد و دوباره نصب شد. اما در سال 1958، آمریکایی ها توانستند یک سگ تقلبی بسازند که می توانست به نام خود وارد شود و ثبت نام کند. با گذشت زمان و پیشرفت معماری داخلی انواع سقف کاذب تولید شد که هر کدام جذابیت و علاقه خاص خود را داشت. در ادامه با سقف های کاذب مختلف موجود در بازار آشنا خواهید شد.انواع سقف کاذب

شن و ماسه طبیعی پی وی سی

یکی از بهترین مواد برای ایجاد سگ کاذب پی وی سی است. PVC نوعی پلاستیک سخت است که پلی وینیل کلرید جزء مهمی از ساختار آن است و در طی فرآیند ترموشیمیایی تولید می شود. این ماده یک فرآورده نفتی است و محدودیت دیگری برای لوازم خانگی ندارد. پی وی سی را می توان به هر طرحی ساخت و طرح های زیادی روی آن ایجاد کرد.

سقف کاذب پی وی سی را می توان بر روی دیوار و نمای ساختمان نیز نصب کرد. آنها همچنین مقاوم در برابر صدا و حرارت و مقاوم در برابر آب هستند. بنابراین از این سقف ها در مناطق سردسیر نیز استفاده می شود. این نوع سگ آویزان نسبت به سایر مواد مشابه ارزانتر است و به راحتی قابل تعویض است.

سقف های کاذب فوق به دلیل استحکام و دوام بالا بهترین انتخاب برای سقف سرویس بهداشتی محسوب می شوند.

  

کناف ایکه آجا

کناف یا کناف نام یکی از برندهای آلمانی فعال در زمینه لوازم خانگی می باشد. کناف نوعی کاغذ با روکش گچی است که ساخت شرکت کناف می باشد. سقف کاذب این برند یکی از پرکاربردترین انواع سقف کاذب است که سبک، ارزان، انعطاف پذیر و نصب آسان است.

 

این نوع سقف ها به دو نوع ساده و تزئینی تقسیم می شوند. سقف های کناف ساده به صورت پانل های ساده گچی ساخته و نصب می شوند، اما می توان طرح های مختلفی را روی پانل های تزئینی انجام داد.

شن و ماسه طبیعی گریلیوم

در مناطق تجاری مانند رستوران ها، بیمارستان ها و نمایشگاه ها اغلب از سقف های کاذب گریلیوم استفاده می شود. این سگ ها به عنوان سقف های تزئینی پذیرفته شده اند و همیشه به صورت متحرک طراحی می شوند. یکی از مهم ترین ویژگی های این سقف ها امکان دسترسی آسان به سقف اصلی و متریال زیر آن است.سقف های گریلیوم معمولاً شبکه ای مستطیلی و مستطیلی هستند و با انواع دیگر سقف های کاذب ترکیب می شوند. این نوع سقف ها بادوام، نصب آسان و مقاوم در برابر بسیاری از شرایط آب و هوایی هستند. این قدرت و قدرت آنها را به انتخاب خوبی برای ساختمان های تجاری تبدیل می کند.

 

شن و ماسه طبیعی آلومینیومی

اگر برای نصب سقف کاذب عجله دارید از سقف کاذب آلومینیومی استفاده کنید زیرا نیازی به گچ کاری و سایر مراحل نصب زمان بر و سریع ندارند. این نوع سقف های کاذب به راحتی قابل تعمیر بوده و دسترسی به فضای زیر سقف اصلی به راحتی امکان پذیر است.

سقف های کاذب آلومینیومی انواع مختلفی دارند.

 

 

شن و ماسه طبیعی آکوستیک

آکوستیک یا به طور خلاصه یکی از رشته های فیزیک است و موضوع اصلی آن مطالعه طول موج در گازها، مایعات و جامدات است. آکوستیک بر بسیاری از جنبه های زندگی ما تأثیر می گذارد و تولید سقف و دیوارهای آکوستیک می تواند یکی از آنها باشد.

بیشتر کاشی های آکوستیک از فیبر معدنی ساخته شده اند تا صدای محیط را کاهش دهند. این ورق ها صدا و پژواک را به اطراف می کشند. در مکان هایی مانند سینما، تئاتر یا سالن نباید پر سر و صدا باشد، کاشی های موسیقی بیشترین استفاده را دارند.

 

عکس سگ دروغین

یکی از جدیدترین انواع سقف کاذب سقف کاذب می باشد. انواع سقف کاذب به دو نوع سقف کشسان و سقف مجازی تقسیم می شوند. تفاوت این دو سقف در ساخت آنهاست، آسمان مجازی شکافته اما کشش شکافته است.سقف معمولا زیباتر از آسمان به نظر می رسد.

خریدسقف کاذب با بهترین قیمت

این سقف های کاذب برای مناطق مرطوب نیز مناسب هستند. بنابراین باید بدانید که سقف با اینکه زیباتر از آسمان مجازی است اما بازهم معایبی دارد از جمله اینکه چون در چیزی طراحی شده است به تجهیزات موجود زیر آن دسترسی نداریم.

 

اونیگی ایکه آجا

همانطور که از نام آن مشخص است این نوع سقف کاذب نوعی چوب است که در خانه هایی که ساختار خاصی دارند استفاده می شود. سقف های کاذب چوبی مزایای بسیاری از جمله قابلیت ایجاد طرح های زیبا دارند.

سقف های کاذب چوبی انتقال صدا بین طبقات مختلف ساختمان ها را کاهش می دهد و برای نورپردازی های خاص انتخاب خوبی است.

 

شن و ماسه طبیعی IGlass

سقف کاذب ایگلز نیز یکی از جدیدترین انواع سقف کاذب می باشد. این سگ ها از مواد خاص زیادی مانند اکریلیک ساخته شده اند و از داخل نور خاصی دارند.

 

مخلوط سگ

همانطور که از نام آن پیداست این سقف های کاذب ترکیبی از انواع سقف های کاذب هستند که در شکل و طرحی خاص ساخته شده اند. سقف های کاذب سیمانی به دلیل نیاز به زیرساخت های بیشتر و در نتیجه هزینه بالاتر از دیرباز نصب شده اند.