سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس و معرفی اشکال و شرایط مهاجرت به سوئیس در سال 2022

موضوع این مقاله مهاجرت به سوئیس است و در این مقاله به بررسی علمی موضوعات: شرایط زندگی در سوئیس، اقامت در سوئیس برای ایرانیان و شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق کار، تحصیل و سرمایه گذاری و علمی پرداخته شده است. ما در این مقاله به سوالات متداول زیر پاسخ خواهیم داد.

راه های مهاجرت به سوئیس چیست؟

مزایا و معایب مهاجرت به سوئیس چیست؟

بهترین راه برای مهاجرت ایرانیان به سوئیس چیست؟

هزینه زندگی در سوئیس چقدر است؟

آیا می توان از طریق ثبت اختراع به سوئیس مهاجرت کرد؟

برای پاسخ به این سوالات و سوالات مربوط به معرفی اشکال و شرایط مهاجرت به سوئیس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. سوئیس بهترین کشور جهان برای زندگی است که بالاترین سطح رفاه و امنیت را برای شهروندان خود فراهم می کند. سوئیس کشوری بسیار مرتفع و ثروتمند است که بسیاری از مردم مایل به مهاجرت به آن هستند. این مقاله به منظور اطلاع شما عزیزان از راه های مهاجرت به سوئیس و شرایط هر یک از این راه ها تا اخذ اقامت دائم سوئیس و تابعیت یا تابعیت این کشور نوشته شده است. موسسه مشاوره MIE با سابقه طولانی در زمینه مهاجرت از تمامی روش ها و به تمامی کشورهای بزرگ دنیا می تواند در این راه در کنار شما باشد. برای بررسی شرایط خود می توانید به صورت رایگان با این موسسه تماس بگیرید تا مشاورین تلفنی بهترین شکل و مسیر مهاجرت را معرفی کنند. ما را در مقاله زیر دنبال کنید:

 

 

شرایط مهاجرت به سوئیس

سوئیس یک کشور صلح آمیز و بی طرف در جامعه بین المللی است و همچنین مقر سازمان های مهم جهانی مانند سازمان ملل متحد، WTO و صلیب سرخ است.این کشور دارای اقتصاد قوی است و شما همچنین جاذبه های گردشگری را پیدا خواهید کرد بدون اینکه بیش از حد خیره کننده باشید. به طور کلی کشوری عالی برای زندگی و کار است که درخواست بسیاری از مردم برای مهاجرت است. البته این کشور را می توان یکی از گران ترین ها دانست و این یکی از معایب مهاجرت به سوئیس است. شرایط مهاجرت به سوئیس به این صورت است که ابتدا باید ویزای سوئیس را از طریق یکی از مراحل قانونی دریافت کنید و سپس در صورت واجد شرایط بودن می توانید مراحل زیر را برای اقامت دائم در این کشور انجام دهید. روش های مهاجرت به سوئیس شامل تحصیل، کار و سرمایه گذاری است که هر کدام شرایط و صلاحیت های خاص خود را دارند. به همین دلیل در زیر شرایط مهاجرت به سوئیس را با جزئیات بیشتر بیان می کنیم.

 

برای کار به سوئیس مهاجرت کنید

مهاجرت به سوئیس و اخذ ویزای کار سوئیس از سال 2015 به طور فزاینده ای دشوار شده است. این امر به این دلیل است که دولت سوئیس اخیراً سهمیه مجوز کار را برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا/EFTA افزایش داده است. سهمیه های غیر اتحادیه اروپا و EFTA برای مجوزهای کار کوتاه مدت (L) و مجوزهای کار طولانی مدت (B) هر کدام 1000 سهمیه کاهش یافته است. همچنین شرایط ارائه مدرک زبان را بسته به نوع ویزا که درخواست می دهید افزایش می دهد و روند درخواست ویزای سوئیس را پیچیده می کند. شهروندان غیر سوئیسی اکنون باید حداقل سطح A1 را به زبان غالب کانتون سوئیس صحبت و بنویسند. با این حال، اگر برای ویزای Tier B اقدام می کنید و به هیچ یک از چهار زبان رسمی صحبت نمی کنید، باید حداقل مدرکی مبنی بر ثبت نام در دوره زبان ارائه دهید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا که مایل به کار و مهاجرت و زندگی در سوئیس هستند باید بدانند که دولت سوئیس سهمیه مجوز صادر می کند، به این معنی که دولت فقط اجازه می دهد هر سال باید تعداد معینی از متقاضیان برای ویزای کار را دریافت کند. .سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما هنوز توافقاتی با اتحادیه اروپا برای تنظیم مهاجرت دارد. اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید، شهروندان اتحادیه اروپا می توانند تا 90 روز بدون نیاز به مجوز کار در سوئیس کار کنند. شهروندان اروپایی برای اقامت بیش از 90 روز و داشتن مجوز کار باید مجوزهای مربوطه را دریافت کنند.

 

یک شهروند اتحادیه اروپا که برای اجازه اقامت درخواست می کند باید مدارک زیر را ارائه دهد:

 

  • گذرنامه یا مدرک ملی معتبر
  • کپی اجاره نامه برای نشان دادن مدرک نشانی
  • عکس سایز پاسپورت
  • قرارداد کار یا جزئیات خوداشتغالی که قصد انجام آن را دارید (از جمله سوابق حسابداری)

برای اتباع غیر اتحادیه اروپا، آنها تنها در صورتی واجد شرایط هستند که مجوز کار سوئیس را دریافت کنند. این بدان معنی است که آنها فقط می توانند به مشاغل حرفه ای دسترسی پیدا کنند که به تحصیلات عالی نیاز دارند و این مستلزم یک پیشنهاد شغلی است که قبلاً دریافت کرده اند. تنها پس از دریافت آن می توانید برای اقامت و اجازه کار اقدام کنید. این مسئولیت کارفرماست که ثابت کند شما فرد مناسبی برای دریافت مجوز کار هستید. کارفرما باید درخواستی را به مقامات محلی ارائه کند و به آنها ثابت کند که هیچ شهروند سایر کشورهای اتحادیه اروپا که واجد شرایط این شغل باشند وجود ندارد تا درخواست را تأیید کنند. علاوه بر صلاحیت های حرفه ای، باید آن را نیز رعایت کنید. معیارهای خاص دیگری وجود دارد که ادغام طولانی مدت حرفه ای و اجتماعی آنها را تسهیل می کند. این شامل؛ سازگاری حرفه ای و اجتماعی، دانش یک زبان (یا زبان ها) و سن مناسب. اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، اداره مهاجرت سوئیس به سفارت محلی سوئیس اطلاع می دهد و سپس می توانید با کارفرما وقت ملاقات بگیرید و برای تکمیل درخواست خود در آنجا باشید.برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ای با عنوان کار در سوئیس مراجعه کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به سوئیس عبارتند از:

فرم درخواست (در برخی از کانتون ها این روش به صورت آنلاین انجام می شود).

 

پاسپورت معتبر؛

مدرکی مبنی بر اینکه شغل خالی آگهی شده است و هیچ شهروند اتحادیه اروپا واجد شرایط آن نیست (به عنوان مثال، استفاده از تبلیغات چاپی و آنلاین)

رزومه، اثبات شایستگی و شایستگی برای شغل

دلیل جای خالی مانند افزایش شغل و شرح دقیق جای خالی.

قرارداد کار و شرایط توافقی

 

مدت زمان اخذ مجوز کار سوئیس چقدر است؟

بسته به نوع ویزا و سفارتی که این درخواست را بر عهده دارد، ویزای ورودی زمان های متفاوتی خواهد داشت. هزینه نیز بسته به نوع ویزای ورودی و کشور متقاضی متفاوت خواهد بود. معمولاً هنگام ورود به سوئیس برای شما مجوز کار صادر می شود. شما باید ظرف 14 روز پس از ورود به سوئیس از طریق اداره ثبت اقامت درخواست اجازه اقامت بدهید.

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل

مهاجرت به سوئیس و تحصیل در این کشور با توجه به سطح بالای دانشگاه های این کشور همواره مورد توجه متقاضیان بوده است. تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سوئیس در دسترس است. برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس و تحصیل در سوئیس ابتدا باید از مدارس، دانشگاه ها، کالج ها یا موسسات آموزشی این کشور پذیرش بگیرید. افرادی که در سوئیس ویزای تحصیلی دریافت می کنند ویزای نوع B اعطا می شود، در مورد مهاجرت تحصیلی به سوئیس نکته حائز اهمیت این است که فرد اصلی نمی تواند به همراه همراه باشد و در بدو ورود اجازه کار در حین تحصیل در سوئیس را نخواهد داشت. ، اما پس از 6 ماه اقامت در سوئیس، دانشجو اجازه کار پاره وقت را نخواهد داشت بنابراین می تواند به مدت 15 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت و در تعطیلات رسمی به صورت تمام وقت کار کند.اگر قصد تحصیل در سوئیس را دارید، شغل شما تضمین می شود و زودتر در این کشور مشغول به کار خواهید شد، باید در دوره های تحصیلی در سوئیس شرکت کنید. پذیرش تحصیل در سوئیس در دوره های تحصیلی علاوه بر تحصیل، امکان کارآموزی در شرکت ها و شرکت های بزرگ را خواهید داشت و حقوق نیز دریافت خواهید کرد.

 

همانطور که گفته شد، زبان های رایج در سوئیس فرانسوی، آلمانی، رومانیایی و ایتالیایی است، آموزش به همان زبان ها انجام می شود، اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. مدارک مورد نیاز برای پذیرش و ویزای دانشجویی در سوئیس عبارتند از:

 

  • پاسپورت معتبر و منقضی شده
  • نامه چاپی از بانک مبنی بر اینکه توانایی مالی برای زندگی و تحصیل در سوئیس را دارید
  • نامه SOP (انگیزه نامه)
  • بیمه پزشکی مسافرتی
  • پرینت فیش پرداخت شهریه دانشگاه
  • ارائه ریزنمرات تحصیلی در سالهای گذشته.
  • مدرک زبان درخواستی توسط دولت سوئیس

 

سوئیس نیز مانند اکثر کشورهای اروپایی فرصت های شغلی خوبی را برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس ارائه می دهد. در واقع، حدود 80 درصد از دانشجویانی که از دانشگاه های سوئیس فارغ التحصیل می شوند، به مشاغل تخصصی می پردازند و درآمد بسیار خوبی کسب می کنند. چندین دانشگاه و دانشکده مدیریت نیز مشاغل فارغ التحصیلی را برای دانشجویان خود تضمین می کنند. یکی از این دانشگاه ها دانشگاه BHMS است که دوره کارآموزی را در سیستم آموزشی خود گنجانده و فارغ التحصیلان خود را با مشاغل مرتبط با تحصیلات و تخصص آشنا می کند.

 

اخیراً مای استیلرز امکان تحصیل همراه با کارآموزی در رشته های مختلف مانند مدیریت، MBA و رشته های پرطرفدار مانند دیجیتال مارکتینگ و سایر رشته های IT را ارائه کرده است.برای اطلاعات بیشتر می توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید و همچنین به لینک مربوطه مراجعه کنید:.

1 2 3 4 5 6 7 8 9  10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57