سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای آلمان | ویزای تحصیلی آلمان | انواع ویزا آلمان

ویزای دانشجویی آلمان نوعی ویزای آلمان است. شرایط اخذ ویزای آلمان مانند ویزای تحصیلی آلمان را در مجله سایت لتونی بخوانید. برای دریافت ویزای آلمان باید چک لیست مدارکی مشابه ویزای شینگن تهیه کنید. برای مروری بر محبوب ترین ویزاهای کشور، از جمله ویزای دانشجویی آلمان، تا پایان این فصل با ما در موسسه مهاجرتی Letsego همراه باشید.

ویزای آلمان

سرزمین آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپای غربی است که با سطح پایین فساد و سطح بالای نوآوری توانسته بر بازار اقتصادی منطقه مسلط شود و اروپا را توسعه دهد. بزرگترین اقتصاد ملی شاید به همین دلیل است که مهاجرت به سرزمین های آلمان پذیرندگان زیادی دارد. در مورد مهاجرت به آلمان می توانید در این قسمت از مجله لتونی مطالعه کنید.

موقعیت جغرافیایی این سرزمین در جنوب دریای شمال و دریای بالتیک، دسترسی به آب در سایر نقاط جهان را آسان کرده است. این دو دریا راه را برای دسترسی به آبهای آزاد هموار کردند و شرایط را برای رونق تجارت داخلی و حتی جهانی فراهم کردند.

سرزمین آلمان طبیعت بی نظیر و آثار تاریخی ارزشمند را در دل خود حفظ کرده است و بهانه ای را به گردشگران کشورهای دیگر داد تا نهمین کشور پربازدید جهان شود. آلمان در 14 ژوئن 1985 به عضویت رسمی پیمان شینگن درآمد و گردشگران برای ورود به این کشور و بازدید از جاذبه های آن باید ویزای شینگن کوتاه مدت که به ویزای توریستی آلمان معروف است، دریافت کنند.

توسعه صنعت و تولید انبوه به این معنی بود که کشور با کمبود نیروی کار ماهر مواجه بود. برای اطمینان از این امر، دولت برنامه های مهاجرتی متعددی را برای دعوت از متخصصان واجد شرایط برای اقامت در کشور با صدور مجوز اقامت برای افراد واجد شرایط ایجاد کرده است.متقاضیان می توانند زندگی در آلمان را به لطف ویزای کار آلمان تجربه کنند.

کشور آلمان یکی از معدود کشورهایی است که هنوز به دانشجویان بین المللی تحصیل رایگان ارائه می دهد. دانشگاه های معتبر بین المللی زیادی در شهرهای آن وجود دارد. به همین دلیل تحصیل در این کشور بیشتر از سایر کشورهای اروپایی مورد استقبال متقاضیان مهاجرت دانشجویی است. متقاضیان واجد شرایط باید برای ویزای دانشجویی آلمان اقدام کنند.

 

 

انواع ویزای آلمان

طبق قانون مهاجرت این کشور، متقاضی می تواند با دریافت یکی از انواع ویزا، کمتر از 24 تا 48 ساعت تا یک سال در آلمان بماند. بسته به مدت اقامت و هدف سفر، ویزای آلمان به چهار نوع کلی تقسیم می شود:

 

مجوز گروه A: اگر مسافری قصد سفر به کشوری را داشته باشد که طرف قرارداد ویزای شینگن نیست و نیاز به اقامت کوتاه مدت در آن کشور داشته باشد باید مجوز نوع A را دریافت کند.این نوع ویزای آلمان که به عنوان ترانزیت فرودگاهی نیز شناخته می شود. مجوز، به دارندگان اجازه خروج از فرودگاه را نمی دهد. با توجه به زمان پرواز بعدی مدت اعتبار این ویزا کمتر از 24 ساعت تا 48 ساعت می باشد.

 

مجوز گروه B: اگر متقاضی باید در یکی از کشورهای ویزای شینگن در حین سفر هوایی، دریایی یا زمینی اقامت داشته باشد، می تواند از مجوز گروه B استفاده کند. طبق مقررات مهاجرت، دارنده ویزا که به عنوان مجوز ترانزیت شناخته می شود، ممکن است در این کشور اقامت داشته باشد. این زمین کمتر از 5 روز است و همچنین می تواند فرودگاه، بندر یا کمپ مرزی را ترک کند.

 

مجوز گروه C: این ویزا که به عنوان ویزای اقامت کوتاه مدت یا ویزای توریستی آلمان نیز شناخته می شود، به متقاضی اجازه اقامت 90 روزه در مدت شش ماه را می دهد.این مجوز علاوه بر هدف گردشگری، برای کسانی که برای گردشگری، تجارت و یا شرکت در سمینارها و نمایشگاه های مختلف سفر می کنند نیز مناسب است.

 

مجوز گروه D: برای افرادی که با اقامت طولانی مدت وارد این کشور می شوند ویزای آلمان نوع D صادر شده است، بسته به هدف خروج، در صورتی که اقامت بیش از 90 روز باشد، چنین ویزای کاری آلمان صادر می شود.

 

 

برای درخواست هر گونه ویزای آلمان ابتدا باید در سایت سفارت ثبت نام کنید و بسته به مقصد خود فرم مناسب را دریافت و تکمیل کنید. پس از ثبت نام، شماره پیگیری ابتدا به آدرس ایمیل ثبت شده ارسال می شود. پس از تکمیل فرم، ایمیل تایید نیز ظرف 30 دقیقه ارسال خواهد شد.

اگر اطلاعات فرم اشتباه وارد شده باشد، باید درخواست را لغو کرده و مجدداً فرم درخواست را پر کنید. یک ایمیل دیگر تقریباً 2 تا 6 هفته قبل از مصاحبه توسط کارگزاری ارسال خواهد شد. چک لیست مدارک مورد نیاز و سایر موارد ضروری در این ایمیل در اختیار متقاضی قرار می گیرد. این ایمیل باید حداکثر تا هفت روز قبل از تاریخ مصاحبه تایید شود، در غیر این صورت درخواست مصاحبه شما لغو خواهد شد.

متقاضی همچنین می تواند با ارسال فرم تکمیل شده مصاحبه ای ترتیب دهد. این سفارت در خیابان فردوسی تهران قرار دارد اما امور ویزا توسط کنسولگری، نماینده رسمی سفارت و وزارت امور خارجه ویزامتریک انجام می شود.

ویزای آلمان انواع مختلفی دارد که در این قسمت از وب سایت موسسه مهاجرتی مای استیلرز به معرفی سه نوع از محبوب ترین ویزای آلمان می پردازیم. برای اطلاع از شرایط اخذ و پرداخت ویزای دانشجویی آلمان، ویزای توریستی آلمان و ویزای کارگری آلمان تا پایان با ما همراه باشید.ویزای دانشجویی آلمان

برخی از موسسات آموزشی این کشور جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند که متقاضیان تحصیل در زمینه مهاجرت را نیز می پذیرند. در این صفحه می توانید لیست بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2021 را مطالعه کنید.

برای جذب نیروی کار ماهر و جوان، دولت یک دوره ویژه به نام "دوره Ausbildung" ترتیب داده است. داوطلبان با تحصیل در این دوره 18 تا 24 ماهه برای ورود به بازار کار آماده می شوند. توجه داشته باشید که برای شرکت در این دوره باید قبل از 25 سالگی ثبت نام کنید.

در حالی که برخی از دوره های آکادمیک به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند، اکثر دانشگاه ها دوره ها و مدرک ها را به زبان رسمی کشور ارائه می دهند. در هنگام انتخاب رشته های دسته دوم، متقاضی باید مدرک زبان رسمی این کشور را چه در مرحله پذیرش دانشجو و چه در مرحله ویزای دانشجویی آلمان ارائه دهد.

با این حساب بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت دانشجویی مهارت های زبانی خود را تقویت کنید و سپس برای پذیرش آماده شوید. دانشجویان خارجی که به کشوری خارج از حوزه شنگن و اروپا آمده اند می توانند به صورت محدود به عنوان دانشجو مشغول به کار شوند. دانستن زبان برای یافتن شغل و تجربه کاری در یک کشور آلمان بسیار مهم است.

طبق قانون مهاجرت، دانشجویان خارجی فقط می توانند به مدت 120 روز به صورت پاره وقت یا 240 دانشجوی پاره وقت در سال فقط بر اساس ویزای آلمان کار کنند.

 

 

یکی از مهم ترین مدارک برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان پذیرش از یک موسسه آموزشی در آلمان است. متقاضیان می توانند وضعیت تحصیلی خود را با تکمیل فرم ارزیابی سایت DAAD با استانداردهای موسسه آموزشی مقصد مهاجرت آموزشی ارزیابی کنند.اگر متقاضی واجد شرایط ثبت نام مستقیم در دانشگاه های آن کشور باشد، می تواند برای پذیرش اقدام کند. در واقع داشتن مدرک و مدرک دانشگاهی با 40 واحد در رشته های مرتبط در کشور مبدأ شرایط پذیرش مستقیم را فراهم می کند. در غیر این صورت متقاضی ابتدا باید دوره آمادگی دانشگاه را بگذراند و سپس برای ورود به دانشگاه آماده شود.

اکثر مؤسسات آموزشی از وب سایت UniAssist.de برای جذب دانشجویان بین المللی استفاده می کنند و سایرین با ایجاد نام کاربری در وب سایت رسمی دانشگاه وضعیت تحصیلی متقاضی را بررسی می کنند.

پس از دریافت پذیرش از یک موسسه آموزشی خاص، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. برای این کار ابتدا باید از سفارت وقت بگیرید. ویزای دانشجویی آلمان زیرمجموعه ای از ویزای شینگن نوع D است. با توجه به تقاضای زیاد برای این نوع ویزای آلمان، سفارت باید از لحظه ارسال درخواست تا آخرین مهلت، وقت قبلی بگیرد.

برای دریافت وقت سفارت باید در سایت سفارت ثبت نام کنید و با وارد کردن اطلاعات شخصی و هویتی خود یک نام کاربری ایجاد کنید. در نهایت یک شماره مرجع به ایمیل متقاضی ارسال می شود که با استفاده از آن می توان مراحل بعدی را طی کرد و مسیر را طی کرد.

طبق سایت سفارت، مهلت درخواست انواع ویزای آلمان با توجه به زمان و مکان شروع در سایت تعیین می شود. اما به دلیل لغو یا افزایش تعداد پذیرش در موارد نادر، ممکن است در موارد خاص این دستور موقت رعایت نشود.

 

لازم به ذکر است مسئول متقاضی ویزای آلمان در مرحله مصاحبه به صورت حضوری مدارک مورد نیاز را دریافت خواهد کرد. به همین دلیل برای تهیه مدارک و شرایط مورد نیاز تا زمان مصاحبه فرصت دارید.علاوه بر اطلاعات بیومتریک و ثبت اثر انگشت و تصویر متقاضی ویزا در سیستم اداره مهاجرت، در طول مصاحبه سوالاتی در مورد هدف سفر، محل اقامت، آگاهی از شهر و برنامه های آینده آن پرسیده می شود. لازم به ذکر است که داوطلبان مقطع دکتری، کارشناسی و کارشناسی ارشد با مدرک زبان C1 - IELTS ممکن است مصاحبه فوری دریافت کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، بازدید از سفارت ها بسیار طولانی است (از 1 تا یک سال و نیم). حساسیت افسر ویزا به اطلاعات مندرج در پرونده های ویزای شینگن متقاضیان آسیایی مستلزم دقت در جمع آوری مدارک و همچنین دقت آنها است.

ارائه مدارک کامل، آمادگی برای مصاحبه با متقاضی ویزای تحصیلی آلمان و اعتماد به نفس پس از درخواست ویزای آلمان نقش بسیار مهمی دارد. مدت زمان مصاحبه 15 تا 20 دقیقه است. بنابراین اکیداً توصیه می شود در طول مصاحبه آرامش خود را حفظ کنید.

از آن زمان به بعد، تنها حدود 10 دقیقه را صرف معرفی خود و انگیزه خود برای تحصیل در آلمان خواهید کرد. در صورتی که در دوره زبان انگلیسی پذیرفته شده باشید، مصاحبه به زبان انگلیسی انجام می شود.

 

مدارک ویزای دانشجویی آلمان

برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان ابتدا باید فرم درخواست را از سایت سفارت دریافت کرده و با دقت پر کنید و در نهایت آن را امضا کنید. در این مرحله مدارک مورد نیاز باید توسط دارالترجمه های مورد تایید سفارت و تایید وزارت دادگستری و امور خارجه ایران به آلمانی ترجمه شود.

 

توجه داشته باشید که اعتبار دریافت تاییدیه یک سال است. به عبارت دیگر یک سال پس از تایید مدارک توسط وزارت دادگستری و امور خارجه ایران، از نظر سفارت، مدارک از اعتبار کافی برخوردار نیستند.سفارت امور مربوط به صدور ویزای آلمان را به شرکت ویزامتریک واقع در خیابان وزرا تهران محول کرد. در واقع زمان مصاحبه باید از آن شرکت دریافت شود. شرایط ویزای دانشجویی آلمان به صورت جداگانه تنظیم می شود، اما به طور کلی مدارک مورد نیاز در این مرحله عبارتند از:

 

• پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار با دو نسخه از صفحه اول

• دو قطعه عکس پاسپورتی رنگی

• نامه پذیرش

• فرم درخواست ویزا تکمیل شده

• انگیزه (SOP)

• زندگینامه، خاطرات

• مدارک مربوط به سابقه کاری (در صورت وجود)

• هزینه درخواست ویزای آلمان (75 یورو)

• اصل و ترجمه مدارک تحصیلی دوره های قبلی

• ریز نمرات پیش دبستانی

• گواهی تمکن مالی به ارزش 10230 یورو

• حداقل 3 ماه بیمه مسافرتی در منطقه شینگن

 

لازم به ذکر است که ویزامتریک کپی کپی تایید نشده توسط وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه (نسخه معمولی) را قبول نمی کند. به همین دلیل مراجعه به دارالترجمه های رسمی مورد تایید سفارت در این مرحله ضروری است.

در طول مصاحبه مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی آلمان به افسر پرونده تحویل داده می شود. طبق قانون مهاجرت، علاوه بر وزارت امور خارجه و دادگستری ایران، این مدارک باید به تایید سفارت نیز برسد. در این مرحله متقاضی باید وقت بگذارد و هزینه لازم را پرداخت کند. لازم به ذکر است که کپی اسناد باید در محل ویزومتر دانلود شود. کپی های دیگر تایید نمی شوند.

پس از تایید و تکمیل مدارک و پرداخت هزینه های لازم منتظر نتیجه پرونده باشید. ارائه مدارک ناقص یا غیر واقعی با استانداردهای مشخص شده، منابع مالی ناکافی (کمتر از 10332 یورو در سال)، مهارت های زبانی ناکافی، درخواست ویزای نادرست، انتخاب رشته نادرست، فاصله تحصیلی، عملکرد ضعیف در مصاحبه و... از جمله مواردی هستند که منجر به ریجکت شدن ویزای آلمان می شوند.

ویزای دانشجویی آلمان در زمان صدور سه ماهه معتبر است. پس از ثبت نام در یک موسسه آموزشی، متقاضی باید با ارائه گواهی ثبت نام به اداره اتباع خارجی (Ausländerbehörde) برای تمدید ویزا مراجعه کند.

پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا