سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای شینگن

شرایط اخذ ویزای شینگن چیست؟

  • به طور کلی هر کشوری که برای اتباع خارجی ویزای ورود به مرزهای خود صادر می کند سعی در جذب گردشگرانی دارد که مشکلی با پرداخت هزینه اقامت و برخورداری از شرایط گردشگری کشور ندارند. اتحادیه اروپا نیز شرایط اخذ ویزای شینگن را مشخص کرده است. اگر متقاضی این شرایط را نداشته باشد، درخواست وی برای ویزای شینگن رد می شود. شرایط اخذ ویزای شینگن به شرح زیر است:
  • گردش حساب بالا و راحت: گردش حساب ویزای شینگن متقاضی برای افسران ویزای شینگن از هر چیزی مهمتر است. برای درخواست ویزای شینگن باید 3 ماه آخر حساب بانکی خود را وارد کنید. گردش حساب مقدار پولی است که وارد و خارج از حساب می شود و افسران ویزای شینگن میانگین پول شما را در 3 ماه گذشته محاسبه می کنند و تصمیم می گیرند که ویزا بدهید یا خیر.
  • تعیین هدف از سفر به منطقه شینگن: با تعیین هدف سفر خود به منطقه شینگن، تصمیم گیری برای اعطای ویزا را برای افسر ویزا آسان تر می کنید. اگر قصد دارید به عنوان توریست به منطقه شینگن سفر کنید، می توانید یک برنامه سفر با جزئیات بازدید از کشور خود اضافه کنید.
  • منابع مالی کافی: توان مالی متقاضی ویزای شینگن به مسئولان ویزای کشور ثابت می کند که برای پرداخت هزینه های اقامت و هزینه های روزانه در کشور مشکلی نخواهد داشت و هیچ کمکی به وی نخواهد کرد.

کشورهای عضو ویزای شینگن

در حال حاضر 26 کشور عضو پیمان شینگن هستند. اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.از این فهرست، 4 کشور لیختن اشتاین، سوئیس، ایسلند و نروژ عضو اتحادیه اروپا نیستند. بنابراین این چهار کشور، حتی اگر عضو اتحادیه اروپا نباشند، ملزم به پذیرش تصمیمات اتحادیه اروپا هستند.

 

 

مدارک ویزای شینگن

بسته به قوانین سفارت کشوری که از طریق آن برای ویزای شینگن درخواست می دهید، ممکن است تغییرات جزئی وجود داشته باشد، اما به طور کلی باید مدارک زیر را داشته باشید:

 

تک فرم تکمیل شده درخواست ویزای شینگن: برای تکمیل این فرم می توانید از خدمات ویزای گروه ویزالند استفاده کنید.

 

گذرنامه اصلی و قبلی: گذرنامه باید حداقل شش ماه از تاریخ خروج از منطقه شینگن اعتبار داشته باشد. همچنین باید پاسپورت های قبلی خود را به همراه ویزای ضمیمه شده به سفارت ارائه دهید.

 

  • عکس دو عکس 3.5 در 4.5: عکس ها باید زمینه سفید داشته باشند، صورت فرد به وضوح روی آن مشخص باشد و تفاوت زیادی بین چهره فرد و عکس او وجود نداشته باشد. همچنین بهتر است این عکس با عکس پاسپورت متفاوت باشد و جدیدتر باشد.
  • مدارک کار از قبیل گواهی اشتغال به کار، فیش حقوقی، پروانه کسب و ...
  • مدارک مربوط به توان مالی مانند گردش حساب و اسناد ملکی: (گردش حساب باید به زبان لاتین در 3 ماه گذشته باشد و توان مالی نیز باید به یورو بیان شود)
  • بیمه مسافرتی که دارای نمایندگان معتبر در کشور مقصد است: (حداقل محدوده بیمه مسافرتی باید 30000 یورو باشد و کل مدت اقامت شما در منطقه شینگن را پوشش دهد)
  • و بلیط رفت و برگشت: (برای رزرو بلیط هواپیما می توانید از خدمات ویزای گروه ویسالند استفاده کنید)
  • فرم تایید رزرو هتل هتل (برای افرادی که دعوتنامه ندارند): (برای رزرو کوپن هتل می توانید از خدمات ویزای گروه ویسالند استفاده کنید)

 

مزایای ویزای شینگن

مهمترین مزیت ویزای شینگن این است که پس از اخذ ویزا از یک کشور عضو، می توانید به 25 کشور دیگر سفر کنید.در این صورت شما فقط یک بار مراحل درخواست ویزا را طی خواهید کرد. ویزای شینگن برای مقاصد توریستی عالی است. به لطف این ویزا می توانید به مدت 90 روز در بیست و شش کشور اروپایی سفر کنید و تمام جاذبه های آنها را تجربه کنید.

  • ویزای شینگن نیز نوعی ترانزیت دارد که به شما امکان عبور از منطقه شینگن را می دهد. در این صورت برای سفر به هر کشور به طور جداگانه نیازی به درخواست ویزا ندارید.
  • ویزای شینگن همچنین مزایای بسیاری را برای محققان و دانشجویان به همراه دارد و به آنها اجازه می دهد به مدت یک سال در کشورهای شنگن تحقیق و تحصیل کنند.
  • ویزای شینگن برای مواقع اضطراری مانند فوریت های پزشکی نیز صادر می شود.

 

هزینه ویزای شینگن

  • هزینه ویزای شینگن بسته به درخواست، سن متقاضی و چندین فاکتور دیگر متفاوت است.
  • هزینه دریافت ویزای ترانزیت کوتاه مدت شینگن برای بزرگسالان 80 یورو و هزینه ویزای طولانی مدت 90 یورو می باشد.
  • این مبلغ برای کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو است.
  • دانشمندان و محققان، دیپلمات های دارای گذرنامه رسمی و اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا باید 35 یورو بپردازند.
  • هزینه ویزا غیر قابل استرداد است. این بدان معنی است که در صورت رد درخواست شما، مبلغی به شما بازگردانده نخواهد شد.

 

رد ویزای شینگن

بسیاری از درخواست های ویزای شینگن توسط افسر رد می شود. اگر درخواست شما رد شود، نامه ای به همراه پاسپورت خود دریافت خواهید کرد که در آن توضیح دهید چرا درخواست شما رد شده است. البته این نامه معمولاً محدود به توضیحات کلی است و ممکن است دلایل رد ویزای شینگن را به طور کامل درک نکنید. چندین دلیل احتمالی برای این وجود دارد. در اینجا چند دلیل رایج برای رد ویزای شینگن آورده شده است:

 

معمولاً مهمترین دلیل این است که افسر ویزای شینگن متقاعد نشده است که مسافر قصد بازگشت به خانه را دارد.سابقه بد در مواردی مانند مواد مخدر، تروریسم و….

  • ارائه مدارک جعلی به سفارت
  • گذرنامه نامعتبر یا آسیب دیده
  • امکان پرداخت هزینه اقامت در منطقه شنگن وجود ندارد
  • بیمه مسافرتی نامعتبر

 

رفع رد ویزای شینگن

همانطور که می دانید ویزای شینگن رد نمی شود. گروهی از آژانس های مسافرتی به متقاضیان خود پیشنهاد می کنند که نسبت به امتناع ویزای شینگن اعتراض کنند. البته اعتراض در مواردی جواب می دهد، اما اگر اطلاعات دقیقی از آن ندارید، حتما هزینه و زمان را تلف کرده اید. پیشنهاد گروه سفر ویزلند برای حذف ریجکتی ویزای شینگن، خرید تورهای گروهی در اروپا و ادامه تورهای گروهی. در طول تورهای گروهی در سراسر اروپا، شانس شما برای گرفتن ویزا تا 99? افزایش می یابد. توجه داشته باشید که از زمان ریجکت باید 1 سال بگذرد و برای رفع ریجکت نیازی به پرداخت هزینه نیست و فقط هزینه خرید مسیر اروپایی را متحمل خواهید شد.

 

پیگیری ویزای شینگن

پس از تهیه درخواست و ارسال مدارک خود به سفارت، رسیدگی به پرونده شما مدتی طول می کشد. در این مدت می توانید از طریق سایت سفارت وضعیت پرونده خود را پیگیری کنید. برای این کار از کد رهگیری و شماره پاسپورت استفاده کنید.

 

به عنوان مثال، پس از ارائه مدارک خود به کنسولگری ایتالیا، می توانید وضعیت ویزای شینگن خود را در وب سایت CKGSIR بررسی کنید.

 

اعتبار ویزای شینگن

مدت اعتبار این نوع ویزا بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی، ویزای شینگن یک ویزای اقامت کوتاه است و ویزای نوع C یا توریستی آن به مدت 90 روز در هر شش ماه از سال اعتبار دارد. با ویزای نوع A فقط می توانید برای مدت کوتاهی در فرودگاهی در منطقه شینگن بمانید و ویزای نوع B پنج روز اعتبار دارد.مدت اعتبار ویزای منطقه محدود و ویزای ملی بسته به شرایط در زمان صدور تعیین می شود.

 

درخواست پناهندگی با ویزای شینگن

در تعریف صلیب سرخ، پناهنده به شخصی اطلاق می شود که شرایط زندگی در کشور خود را ندارد. این تعریف ممکن است از جنگ، شرایط سیاسی، شرایط اقتصادی و مانند آن باشد. پناهندگی با ویزای شینگن به این معنی است که پس از دریافت این ویزا، وارد کشوری شده و با توجیه پناهندگی خود، درخواست پناهندگی را به دولت آن کشور ارائه دهید. مطابق با شرایط ویزای شینگن که در این وب سایت ذکر شده است، ویزای شینگن به افرادی اعطا می شود که شرایط زندگی خوب و قابل قبولی در کشور خود دارند. بنابراین این افراد شرایط پناهندگی در کشورهای شنگن را ندارند.

 

دستورالعمل ویزای شینگن

چند نکته مهم در مورد ویزای شینگن وجود دارد که برخی از آنها در اینجا ذکر شده است:

 

لطفا توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن مانند اطلاعات مالی و شغلی باید توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شود. اکثر کشورهای شنگن اسناد را به زبان انگلیسی ارسال می کنند.

داشتن ویزای شینگن همیشه به معنای ورود بدون مشکل به کشورهای شینگن نیست. برای مثال، اگر از فرانسه ویزای دریافت کرده اید، ممکن است مرزبان ایتالیایی از ورود شما به ایتالیا جلوگیری کند.

همیشه آماده پاسخگویی به سوالات مرزبانان باشید. سوالاتی در مورد انگیزه سفر، مدت اقامت و….

لطفا توجه داشته باشید که ویزای شینگن یک ویزای توریستی و کاری است و برای اقامت طولانی مدت قابل استفاده نیست. همچنین قبل از ارسال مدارک باید شرایط و ضوابط سفارتی را که برای آن درخواست می دهید مطالعه کنید.برای افزایش شانس دریافت ویزای شینگن، بهتر است به تورهای گروهی بروید. شانس گرفتن ویزای شینگن در تور گروهی اروپا حدود 20 درصد بیشتر از اقدام انفرادی است.