آر اف بهتر است یا هایفو؛ بهترین انتخاب برای جوانسازی پوست!

انسان هنوز موفق به ساخت اکسیر جوانی نشده است، بنابراین فرار از پیری و ایجاد چین و چروک روی صورت غیرممکن است. اما هنگام استفاده از روش ها، این فرآیند می تواند برای مدت طولانی به تعویق بیفتد. این راه ها و روش های مختلف دستگاه های جوانسازی پوست هستند. اگر این دستگاه ها به درستی و با توجه به نوع پوست و سن شما انتخاب شوند، می توانند تاثیرات شگفت انگیزی روی صورت شما داشته باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم به مقایسه دو دستگاه هیپوتراپی و آر اف فرکشنال بپردازیم. در آخر بهتر است به سوال RF یا هایفو پاسخ دهیم. پس به ما بپیوندید

هیپنوتیزم درمانی چیست؟

دستگاه آر اف بهتره یا هایفو؟ بیایید با توضیح روش هیپنوتیزم درمانی شروع کنیم. هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی جوانسازی پوست است که از امواج فراصوت برای سفت کردن افتادگی و افتادگی پوست صورت استفاده می کند. شدت بالای غلظت این امواج باعث می شود انرژی به عمق پوست نفوذ کرده و به لایه ماهیچه ای برسد. امواج هیپنوتیزمی بدون آسیب رساندن به بافت های مجاور پوست، تولید کلاژن را در لایه ماهیچه ای (smas) تحریک می کند. لایه عضلانی (smas) دقیقاً بخشی از بافت پوست است که باید در جراحی های لیفتینگ ترمیم شود. بنابراین می توان گفت که هایپرترمی بدون هیچ درد جراحی یا عارضه خاصی می تواند جوانی را به پوست بازگرداند.

 

یعنی می توان گفت در این روش خبری از زخم و التهاب سطح پوست نیست. زیرا میزان انرژی موج در لحظه ضربه به پوست بسیار کم است. تنها در لایه های زیرین است که امواج با یکدیگر برخورد می کنند و سپس در یک نقطه متمرکز می شوند. با تقویت و متمرکز شدن سونوگرافی هایفو، نقطه تماس با پوست سفت شده و آسیب می بیند. این آسیب مانند سایر روش های جوانسازی پوست باعث تولید کلاژن می شود.

 

هیپنوتیزم درمانی برای چه مواردی استفاده می شود؟

می توان گفت در بین روش های جوانسازی پوست، هیپنوتیزم درمانی بیشترین تاثیر را در سفت شدن صورت و گردن دارد. عمق نفوذ انرژی هایپرترمی بسیار زیاد است و در یک جلسه انجام می شود. در زیر لیستی از کاربردهای هیپنوتیزم درمانی آورده شده است:

 

  • لیفت صورت (ابرو، گونه و پلک)
  • لیفت گردن
  • بهبود خط خنده عمیق
  • افتادگی صورت را بهبود می بخشد
  • پوست نرم
  • درمان چین و چروک های سطحی صورت.

 

اثر هایپرترمی چقدر طول می کشد؟

هایفوتراپی بر خلاف سایر روش های جوانسازی پوست در یک جلسه (تک جلسه) انجام می شود. این روش نیازی به مراقبت ویژه یا دوره نقاهت ندارد و باعث زخم یا جراحتی در سطح پوست نمی شود. طول عمر هیپنوتیزم می تواند حداقل 1 سال و حداکثر 3 سال باشد. البته این مقدار بر اساس عواملی مانند سن، سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند متفاوت باشد.

 

هیپنوتیزم درمانی برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگرچه هیپنوتیزم درمانی روشی عالی برای افرادی است که از جراحی می ترسند. با این حال، برای برخی افراد روش خوبی نیست. هایفوتراپی برای افراد 30 یا حتی 35 سال به بالا مناسب است و افراد جوان نباید از آن استفاده کنند.

 

هیپنوتیزم درمانی برای افرادی که پوست بسیار افتادگی دارند به دلیل سنشان توصیه نمی شود و این افراد باید روش های دیگری را برای جوانسازی پوست خود امتحان کنند. هایفوتراپی نمی تواند یک روش جوانسازی موثر برای سالمندان با پوست نازک و شل باشد. بیماران مبتلا به دیابت، بیماری قلبی، بیماری کلیوی، کم کاری تیروئید و صرع نمی توانند از هایفو برای جوانسازی پوست استفاده کنند. زخم‌ها، آکنه‌های فعال و عفونت‌های پوستی نیز می‌توانند مانعی برای هیپوتراپی باشند.

 

یکی از بهترین دستگاه های با تکنولوژی هایفو که امکان لیفت و جوانسازی پوست را به صورت همزمان در یک جلسه می دهد، دستگاه هایفو گلد است.

 

 

معرفی و معرفی روش RF

روش RF به دو دسته تقسیم می شود: RF دیاترمی و RF سوراخ کسری. در ادامه هر یک از این دسته بندی ها توضیح داده شده است:

 

معرفی فرآیند دیاترمی RF

دستگاه دیاترمی RF که با نام رافوس نیز شناخته می شود، از امواج فرکانس رادیویی برای اهداف پزشکی، درمانی و زیبایی استفاده می کند. امواج فرکانس رادیویی در دستگاه رافوس پس از عبور از بافت، با مقاومت مواجه شده و تولید گرما می کند.

 

کاربرد فناوری RF دیاترمی چیست؟

از بین بردن چربی های موضعی بدن

کاهش درد مفاصل.

کاهش وزن و چربی شکم

التیام اسکار و زخم.

لیفتینگ و جوانسازی سطحی پوست

دستگاه دیگری که از امواج رادیویی فرکانس و فناوری nat برای تناسب اندام استفاده می کند، دستگاه آمریکایی تراس اسکالپ است که می تواند 24 درصد ضخامت چربی را در یک جلسه از بین ببرد.

 

بایدها و نبایدها برای دستگاه دیاترمی RF

اشاره کردیم که دستگاه RF دیاترمی برای جوانسازی و لیفت سطح پوست بسیار موثر است. افراد بالای 25 سال می توانند برای جوانسازی بسیار سطحی و جزئی صورت روی این دستگاه حساب کنند.

دستگاه دیاترمی RF برای افرادی که از باتری قلب استفاده می کنند ممنوع است. افراد مبتلا به دیابت، زنان پرستار و افراد مبتلا به فشار خون بالا نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند.

RF پانکچر فرکشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

پونکسیون فرکشنال رادیوفرکوئنسی روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است که با سوزن های بسیار ظریف زخم های سطحی در پوست ایجاد می کند. این سوزن ها از طلا ساخته می شوند و همزمان وارد عمق مشخصی از پوست می شوند و امواج رادیویی فرکانس را به این سطح پوست وارد می کنند.

 

در این فرآیند پوست بیمار کاملا بیهوش می شود و هیچ دردی احساس نمی کند. امواج فرکانس رادیویی زیر پوست باعث ایجاد گرما می شود و در نهایت فرآیند تولید کلاژن و الاستین و ترمیم پوست آغاز می شود. کاربردهای پانکچر فرکشنال RF عبارتند از:

 

  • کاهش چین و چروک صورت
  • درمان افتادگی و افتادگی پوست صورت.
  • لک های پوستی را درمان می کند و جوش ها را از بین می برد
  • روشن شدن پوست
  • درمان سلولیت بدن.

 

RF پانکچر فرکشنال برای چه کسانی مناسب است؟

آر اف فرکشنال سوزنی گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال روشی غیرتهاجمی برای درمان چین و چروک هستند. این فرآیند درمانی همچنین می تواند برای افرادی که می خواهند از پیری و افتادگی پوست جلوگیری کنند، راه بسیار خوبی باشد. روش RF با سوزن فرکشنال عموما برای افراد بالای 35 سال توصیه می شود.

 

مزایای استفاده از RF پانکچر فرکشنال چیست؟

پونکسیون فرکشنال رادیوفرکوئنسی روشی غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است که به دوره نقاهت خاصی نیاز ندارد. به طوری که بیمار می تواند در همان روز یا حداکثر روز بعد فعالیت های معمول خود را از سر بگیرد.

این روش برای انواع پوست مناسب است و با توجه به کاهش تعداد جلسات، روند درمان بسیار سریع خواهد بود.

RF فرکشنال بسیار بادوام است و عوارض جانبی درمانی خاصی ندارد.

 

RF بهتره یا هایفو؟ کدوم رو باید انتخاب کنم؟

در این مقاله روش هایفوتراپی و روش RF را توضیح می دهیم تا به این سوال برسیم که آیا RF بهتر است یا هایفو؟ شما می توانید با توجه به سن، افتادگی پوست و سابقه پزشکی، یکی از این روش ها را انتخاب کنید. اما قبل از هر کاری بهتر است در کلینیک های زیبایی معتبر تحقیق کنید و بهترین گزینه را برای جوان سازی پوست خود انتخاب کنید.

فروش دستگاه آر اف یکی از بهترین و ایمن ترین راه ها برای جوانسازی و رفع چین و چروک در مقایسه با دستگاه های دیگر است.